Informujemy, że z dniem 1 czerwca 2025 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 20 marca 2025 r.
o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz.U. z 2025 r., poz. 620), która wprowadza nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechniania w bazie ofert pracy o nazwie ePraca (aktualnie Centralna Baza Ofert Pracy) .
Zgodnie z art. 83 ust. 2 pkt 1 lit. a ww. ustawy określono, że oferty pracy do ePracy obowiązkowo zgłaszają podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r., poz. 902) tj.:
1) organy władzy publicznej;
2) organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
3) podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
4) podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
5) podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
Zgłoszenie oferty pracy do bazy ofert pracy ePraca wymaga założenia konta na stronie praca.gov.pl potwierdzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym.
Oferty pracy można zgłosić samodzielnie poprzez portal praca.gov.pl lub skorzystać z pomocy pracowników Powiatowego Urzędu Pracy w Jaśle ul. Rynek 18, 38-200 Jasło pok. 123, 122, 121 lub pod numerami telefonu: 134435437, 134435435, 134435438, 134435462, 134435460.